FANDOM

Atsu.jpg
Atsushi Takakura
Kanji

敦太

Inaczej zwany

Atsu

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

15px Chłopak

Wiek

16

Wzrost

178

Waga

65

Urodzony

Nieznane; obchodzone 9.11

Kolor Włosów

Niebieskie

Kolor Oczu

Piwne

Status profesjonalny
Przynależność

Dragon Tale

Lokalizacja Znaku Gildii

Bicek na lewej ręce

Zawód

Mag; strateg

Bazy Operacyjne

Siedziba Gildii Dragon Tale

Status personalny
Status

Aktywny

Krewni

Nieznani

Magia
Magia

Magia Świetlistego Zabójcy Smoków

Głosy
Seiyū

Andrzej Duda

Angielski głos

Jan Paker II

Atsushi Takakura (敦太, Atsushi Takakura, w wolnym przekładzie angielsko-polskim Na sushi taka kura lub At sushi such a chicken)[1], dla przyjaciół Atsu, członek gildii Dragon Tale, nie należący do elit w tymże.

Jest twórcą i jedynym użytkownikiem Magii Świetlistego Zabójcy Smoków, magii opartej na świetle. Ze względu na jej używanie nie jest mistrzem bezpośrednich starć, aczkolwiek dobrze spełnia swą rolę jako wsparcie taktyczne.

OsobowośćEdytuj

Atsushi jest człowiekiem spokojnym, pogodnym i wyrafinowanym w działaniach. Stara się nie działać porywczo, aczkolwiek nie zawsze jest to w obrębie jego możliwości - w takich przypadkach dochodzi nieraz do ataku wściekłości. Ma nad wyraz duże poczucie własnej wartości, które jednak nieraz przechodzi w stan dokładnie odwrotny, zbliżony do depresji. Skrajności widoczne są także w jego działaniach, nigdy nie działa on w sposób "przeciętny", tylko za każdym razem albo z maksymalnym odchyleniem, dla przykładu w walce albo stara się stosować atak frontalny, albo taktyczne podchody; nigdy nie zastosuje czegoś "po środku". Poczucie wartości oraz znajomość działań z punktu widzenia stratega nieraz wywołuje u niego chęć dowodzenia innymi, co bywa przyczyną sporów chociażby z Ryu oraz innymi członkami Dragon Tale.

W kontaktach międzyludzkich również widoczny jest ogromny kontrast zachowań. Podczas przeróżnych negocjacji, zadań czy snucia planów zachowuje całkowitą, wręcz śmiertelną powagę, zwieńczaną jednak raz po raz ciętym dowcipem czy sarkastycznym docięciem. W przypadku luźniejszych spotkań, jest on bardzo pogodny i towarzyski, z wiecznie towarzyszącym czarnym humorem i ostrym słowem, acz nie wulgaryzmem. Obie sfery kontaktów i znajomości są dla niego równie ważne, aczkolwiek więcej czasu spędza on z przyjaciółmi, mimo swojego wyraźnego introwertyzmu w niektórych kwestiach. Nieraz jednak gubi temat, oddając się własnym przemyśleniom. Zdarza się to zwłaszcza podczas rozmów towarzyskich.

Podczas dążenia do danego celu, Atsushi stara się wybrać dowolny sposób, by tylko w miarę moralnie i przy najmniejszych możliwych stratach do niego dotrzeć w jak najszybszym czasie. Nieraz skutkuje to efektem niezamierzanym oraz lekkimi niedociągnięciami, aczkolwiek w tego typu planowaniu jest on bardzo skuteczny. Nie ustępuje on swoim celom nawet w przypadku niepowodzeń; jest uparty w działaniach i posiada dużą siłę woli, która przekłada również się na jego zdolności magiczne oraz umiejętności w walce.[2]

W rozmowach z płcią przeciwną często traci głowę, zwłaszcza w przypadku rozmów o podłożu towarzyskim. Staje się on wtedy bardzo nieśmiały i obawia się nietaktu, do którego jednak zazwyczaj w jakiś sposób dochodzi. Z tego powodu ciężko mu zawiązać stały związek, do czego dochodzi jeszcze kwestia jego konserwatywnego podejścia do miłości (jako uczucia wyższego).

Działając, zachowuje zawsze ponadprzeciętną i nieraz wymuszoną pewność siebie oraz brak ustępstw, co w połączeniu z dużymi zdolnościami kontroli mowy ciała czyni go ekspertem retoryki, a także manipulacji. Zdając sobie z tego sprawę, wykorzystuje on to do maksimum, zarówno podczas dyskusji, jak i negocjacji. Nie stosuje on jednak technik manipulacyjnych na znajomych, za wyjątkiem zakładów oraz większych żartów, do których ma skłonność.

WyglądEdytuj

Atsushi jest średniego wzrostu (178 cm) chłopakiem o jasnej karnacji i stosunkowo wąskiej posturze. Ma on zaledwie 65 kg, więc nie jest on specjalnie szeroki, jednakże większość jego masy ciała stanowi masa mięśniowa. Mimo tego wygląda on na chudzielca, a jego lekkość przeszkadza w bezpośrednich konfrontacjach. Kolorem jego oczu jest piwny, zaś nieschludnie ściętych długich włosów - niebieski.

Zazwyczaj ubiera się on w srebrną bądź granatową koszulę, do której dodaje odpowiednio niebieski albo czerwony krawat. Do tego nieraz nosi granatowy (do srebrnej koszuli) lub jasnoniebieski (do granatowej koszuli) garnitur. Drugi komplet zazwyczaj stosowany jest przy wypadach towarzyskich. Często jednak można spotkać Atsushiego w przeciętnym ubiorze, tj. typowy t-shirt, spodnie dresowe i adidasy.

Najczęściej nosi on czarne bądź zielone lakierki, stosownie do stroju; w walce zazwyczaj korzysta z stroju bardziej oficjalnego, czytaj: garnituru, przez co ten nieraz się brudzi. Znak przynależności do gildii ma on na bicepsie lewej ręki.

Jego codzienna, typowa mimika twarzy sprawia, iż Atsu traktowany jest zazwyczaj pobłażliwie, wygląda on na młodego, przyjemnego chłopaka bez specjalnych zdolności czy przynależności do gildii. Potrafi on jednak grać mową ciała, czego nauczył się sam.[3]

ZainteresowaniaEdytuj

MuzykaEdytuj

Największą pasją Atsushiego jest muzyka, zarówno w kwestii słuchania, jak i wykonywania. W wolnym czasie chłopak para się muzyką klasyczną, zwłaszcza w wykonaniu fortepianu, sam również gra w bardzo dobry, techniczny sposób, można pokusić się wręcz o sformułowanie "wirtuozerski". Zajmuje się tym od wieku dziewięciu lat, przez co zdążył już wypracować samodzielnie własną technikę i upodobania. Jego ulubionym kompozytorem jest Liszt, nie ma on jednak konkretnego ulubionego utworu ze względu na szybko zmieniające się upodobania. W muzyce ceni on sobie jej dynamiczność, żwawość i ruch, przez co nie cierpi nokturnów i innych zbliżonych tempem utworów, nazywając je smętnym szajsem.

StrzelnicaEdytuj

Pomysł udania się na strzelnicę i ćwiczenia walki bronią palną Atsushi podłapał od Grzegorza Brauna, zapominając jednak o dwóch kolejnych punktach, tj. kościół; szkoła.[4] Pierwszy raz udał się tam w wieku lat dwunastu, po czym stał się stałym bywalcem bez żadnych przerw. Jego ulubioną bronią jest karabin M4A1, zaś podczas ćwiczeń taktycznych zazwyczaj zajmuje on jedną z flanek, bądź działa dywersyjnie.

PolitykaEdytuj

W polityce Atsushi działa od krótkiego czasu, zbliżonego do roku, nie należy jednak do żadnej partii. Reprezentuje on poglądy stricte wolnościowe, prokapitalistyczne i libertariańskie[5], ze skłonnością do anarchokapitalizmu jako "skrajnej wersji, możliwej do wprowadzenia przy odpowiednich warunkach". Często wchodzi w przeróżne układy ze swoimi wrogami politycznymi, w celu zmiany opinii społecznej na dany temat, po czym wraca on do konfliktów z nimi na tematy, z którymi nie może on nawiązać żadnej nici porozumienia. Jest jednym z redaktorów działów Ekonomia oraz Polityka w piśmie lokalnym Daily News'n'Shit.

HistoriaEdytuj

Narodziny i wczesna młodośćEdytuj

Atsushi urodził się kiedyś (dokładna data nieznana). Imiona jego rodziców nie są dokładnie znane, ale prawdopodobnie są to Yoshito Takakura (ojciec) oraz Rieko Takakura (matka). W ocenie samego Atsushiego, musieli oni umrzeć w momencie, gdy on miał dwa lata, zostawiając go jako jedynaka bez żadnej opieki. Dziadkowie chłopaka umarli przed jego narodzinami, aczkolwiek dokładne daty ich śmierci nie są znane, dostępne są jedyne daty szacowane, chociaż i one nie są poparte żadnymi twardymi dowodami bądź przesłankami.

Po śmierci rodziców został on adoptowany przez Emiko Kairi, która zajmowała się nim przez kilka lat, aż do jej udanej próby samobójczej, gdy to Atsushi miał siedem lat. Został on więc zmuszony do usamodzielnienia się we wczesnym wieku. Miejscem jego pobytu stała się pewna nienazwana góra, gdzie to Atsushi poznał pierwszego maga w jego życiu, tajemniczego K., który postanowił nie ujawniać swojego imienia. On właśnie wtajemniczył go w podstawy magii i zauważył jego talent do niej. W pustelni K. Atsushi spędził niecały rok swojego życia, by później ruszyć dalej w świat i w wieku dziewięciu lat zamieszkać u pianisty Kazuyukiego Anikito, gdzie to znalazł on w sobie smykałkę do muzyki i nauczył się podstaw gdy na fortepianie.

Od wieku dziesięciu latEdytuj

Ukończywszy dziesięć lat Atsushi wraz z pomocą Kazuyukiego zdobył własne, acz nie do końca zgodne z prawem mieszkanie, gdzie zamieszkał samotnie, zajmując się głównie magią, pianinem i zdobywaniem znajomości na mieście. Niedługi czas później spotkał on Natsu Ryuhou, z którym to nawiązał przyjaźń. Znajomość z nim umożliwiła Atsushiemu jeszcze większy rozwój w dziedzinie magii, oraz zbliżyła z gildią Fairy Tail, do której jednak chłopak nie żywił (i nadal nie żywi) dobrych uczuć. Mając jedenaście lat chłopak zaczął czynnie trenować przeróżne dyscypliny sportu, jednakże najbardziej przypadło mu do gustu pływactwo; wszystkie z nich jednak uprawia w różnych odstępach czasu aż do obecnych chwil. W tym samym wieku zainteresował się polityką przez wzgląd na Grzegorza Brauna, jednakże szybko jego zainteresowanie tą dziedziną przepadło, by wrócić po danym czasie.

Mając dwanaście lat, Atsushi pierwszy raz udał się na strzelnicę, gdzie odkrył kolejną swoją pasję. Spowodowało to u niego również kolejny powrót do zainteresowania polityką, jednak okazał się to być słomiany zapał. Zdobył on jednak miejsce w kręgu śmieszków, gdzie to prócz oczywistego wyśmiewania rzeczywistości nabierał doświadczenie życiowe oraz utrzymywał się na bieżąco z informacjami. Z tegoż kręgu wystąpił dwa lata później, gdy zaczęto wydawać Daily News'n'Shit.

Chwile obecneEdytuj

Jako posiadacz czternastu wiosen, Atsushi dołączył do Dragon Tail za namową Natsu oraz Ryu. Szybko znalazł tam swoje miejsce, nigdy jednak nie stał się magiem klasy S, uważając to za prawny bezsens łatwy do ominięcia. W tym samym roku zajął on II miejsce w konkursie pianistycznym im. Fryderyka Chopina oraz III miejsce w konkursie pływackim stylem dowolnym na 50m.[6] Rok później wziął on udział w turnieju magicznym, nie zajął jednak miejsca na podium; wystartował w trzech maratonach, z czego w jednym zdobył srebrny medal. Brał również udział w wielu konkursach strzeleckich drużynowych i indywidualnych, w tych drugich nie zajął nigdy miejsca na podium, drużynowo stał się posiadaczem złotego medalu. W dniu szacowanych szesnastych urodzin pofarbował sobie włosy na niebiesko.

W obecnym czasie Atsushi przygotowuje się do zdobycia pierwszego w jego życiu medalu indywidualnego jako strzelec.

MagiaEdytuj

Osobny artykuł: Magia Świetlistego Zabójcy Smoków

Jego magia należy do wyjątkowych, gdyż została całkowicie stworzona i dopracowana przez niego, i pod jego styl walki. Jest ugruntowana pod działania wspierające i umożliwiające walkę taktyczną, oraz pomaga w przygotowaniu do walki przed jej rozpoczęciem.

Inne magieEdytuj

Atsushi próbuje pojąć Magię Płomienistego Zabójcy Smoków, aczkolwiek z mizernymi efektami, czego powodem może być nie tylko jego brak umiejętności władania ogniem, ale i różnica charakterów między nim a trenerem (Natsu). Mimo tego żaden z nich nie zamierza przerwać treningów, chociażby ze względu na ich komizm.

Dodatkowo, nieco hobbistycznie, Atsushi nauczył się siłą woli zdejmować z dziewczyn staniki[7], jednakże wymaga to od niego ogromnego skupienia i wysiłku, przez co używa tego tylko w sytuacjach, gdy - jak to określa - jest to tego warte.

RelacjeEdytuj

Natsu RyuhouEdytuj

"Ty chyba chcesz zgarnąć wperwol"

Natsu do Atsushiego

Natsu był drugim spotkanym magiem przez Atsushiego i zazem pierwszym w jego wieku. Mimo dużej różnicy charakterów, często wywołującej spory i kłótnie, oboje lubią się, i traktują jako dobrych przyjaciół "do wybitki i do szklanki". Nieraz wspólnie lubią się napić czegoś solidniejszego, pożartować sobie oraz spędzać miło czas, gdy to Atsushi używa swojej siły woli do manipulacji stanikami, a Natsu przekazuje mu swoją energię.

Ryutaro ShibaEdytuj

Między Atsushim a Ryutaro również występuje duża różnica charakterów, przejawiająca się zwłaszcza w walce. Oboje jednak znają się bardzo dobrze, co wykorzystują w dobry sposób podczas misji. W wolnym czasie rzadko jednak spędzają czas wspólnie, za wyjątkiem gdy zbierze się pełne grono przyjaciół.

Matsu SharpEdytuj

"Ja to bym zjadł batona, a ty?"

— Atsushi do Matsu

Z Matsu, Atsushi dogaduje się wręcz zbyt dobrze, by można było utrzymywać dłuższe rozmowy, zgadzają się oni w większości tematów, przez co dyskusje nie są zbyt interesujące. Nie mniej, w gronie znajomych, potrafią zgrać się bardzo dobrze, by razem próbować zdominować atmosferę w towarzystwie.

Dorian ShaneEdytuj

"Szykować słonie! Będzie wojna!"

— Atsushi, przed rozpoczęciem rozgrywki w warcaby

Atsushi zwie Doriana kolesiem z przesadną nazwą magii, aczkolwiek poznaje się na jego skromności. Darzy go największym zaufaniem z całego Dragon Tail. Tak samo jak w przypadku Natsu i Ryu, między nimi również jest ogromna różnica charakterów, przejawiająca się jednak w pozytywny sposób. Nieraz w trójkę z Natsu idą na plażę w celu podanej wyżej zabawy.

Mei MashiroEdytuj

Z Mei Atsushi również utrzymuje pozytywne kontakty, często razem gawędzą podczas misji, wychodząc na przód bądź tył ekipy. Zawsze znajdują jakiś wspólny język, aczkolwiek często się kłócą i jeszcze częściej godzą. Mimo tego, Mei nie bardzo rozumie jego zainteresowanie zabawą na plaży; nigdy jednak nie stała się jej ofiarą.

Kazuyuki AnikitoEdytuj

Kazuyukiego chłopak traktuje jako dobrego nauczyciela i doradcę w kwestiach zarówno muzyki, jak i kwestiach życiowych. Nieraz udzielają sobie wsparcia w cięższych chwilach bądź spotykają się w celach zwykłej konwersacji na dowolne tematy.

CytatyEdytuj

Avada Kedavra

—Atsushi Takakura, Dolina Godfryka

"Kiedy powiedzą ci, iż najlepszym sposobem na ochronę obywatela jest zwiększenie podatków, nie zwlekaj. Zbierz fundusze. Zbierz ludzi. Weź czołgi. Następnym krokiem jest już tylko roz*****lenie tego socjalistycznego plugastwa" - fragment wypowiedzi na łamach Daily News'n'Shit z dnia szóstego czerwca

"Nie mógłbyś się jakoś wnerwić? Wtedy lepiej ci idzie" - Atsushi do Ryutaro podczas jednej z misji, w trakcie walki.

"Mi amore grande... szlag, znów za dużo wypiłem. Nie bierz tego do, sic!, siebie" - Natsu do Atsushiego po zbyt dużej popijawie.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie jego niechęć do gildii Fairy Tail bierze się głównie przez wzgląd na ich nieco destruktywne i nieprzemyślane działania w niektórych kwestiach, oraz przez postać Natsu Dragneela, którego sam Atsushi zwie ognistym kawałkiem kotleta.
  • Jego największym życiowym autorytetem jest wybitny teolog, kulturysta, orędownik wolności i papież, Jan Paker III.[8]
  • Miejsce i data narodzin trafiły na listę tzw. zagadek niemożliwych. Za rozwikłanie tej tajemnicy nagrodą jest równowartość 60 sztab złota.
  • Nie wiadomo do końca, w jaki sposób Atsushi stworzył swoją Magię. On sam tego nie rozumie.

PrzypisyEdytuj

  1. z ang-pol at sushi - na sushi; z pol-ang taka kura - such a chicken
  2. ...oraz na jeszcze jedno ciekawe zastosowanie, patrz "Inne magie" bądź przypis 7
  3. z https://marucha.files.wordpress.com/2014/10/allan-i-barbara-pease-mowa-ciac582a.pdf
  4. https://www.youtube.com/watch?v=2YAY74wemXo
  5. zwłaszcza z https://mises.org/sites/default/files/Making%20Economic%20Sense_3.pdf
  6. źródło?
  7. o tym mowa w przypisie 2
  8. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRq1oXITCFJQZXyTxflZVpafaZuqkJ2Wv1sENDxVduN05TloHCkLg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki